Friday, October 14, 2011

Saying Sayonara

Salam to all.

Pagi Jumaat yang penuh keberkatan, tapi eden tak dapat nak pergi menunaikan Solat Jumaat hari ini kerana Danish masih belum sihat sepenuhnya. Cuaca sekarang sudah sejuk dan pagi ni news forecast mengatakan akan hujan di Kyoto dan Uji so tak apa yang boleh dilakukan melainkan bersantai di rumahlah jawabnya. 

Entry kali ni sebenarnya patut eden borak-borak sebelum entry welcome party lagi, tapi kerana ada sedikit masalah teknikal (baru jumpa foto-fotonya..hihi). Itulah kalau dah terlalu banyak gambar, puas jugaklah dan mencari kalau tak diuruskan betul-betul. Apa-apa pun inilah eden nak borak sikit pasal sayonara party ni pula.

Hari tu...18hb September yg sudah MyKyoto buatlah farewell party ni untuk rakan-rakan yang akan kembali ke pangkal jalan...opps..pulang ke Malaysia for good. Rakan-rakan eden ini telah pun berjaya menamatkan pengajian dalam bidang masing-masing di Kyoto ni. Pada peringkat PhD ialah Dr. Marfiah, Dr. Pramila dan juga Dr. Fong-Fong manakala Saudara Ezral Uzaimi dan Saudari Syarifah Sharif di peringkat Master. Tidak juga ketinggalan untuk Dr. Imran dan keluarga yang akan meninggalkan Kyoto kerana akan berpindah ke Suzuka, Mie Prefecture atas urusan kerjaya. Seperti biasa di majlis ini rakan-rakan yang akan pulang diberi peluang untuk memberi amanat akhir kepada yang tinggal. Terima kasih atas perkongsian pengalaman anda. Selain bangga dengan kejayaan mendapatkan PhD dan Master, eden sebenarnya tak nak lupa untuk ucapkan taniah pada pasangan masing-masing  terutama Amir dan anak serta Yang Marjaniah dan anak-anak kerana mereka ini adalah pencetus semangat dan kekuatan kepada isteri dan suami mereka. Masa 2 hingga 4 tahun bergelumang dengan pelbagai rencah kehidupan, suka dan duka di Jepun ni memang sesuatu yang sukar untuk dilupakan.

Eden sekali lagi mengucapkan taniah kepada mereka atas kejayaan yang diperolehi semoga segala ilmu dan pengalaman semasa belajar dan tinggal di Jepun dapat digunakan atau dipraktikan sebaik mungkin untuk keluarga, organisasi dan masyarakat. Mana yang boleh......dan semoga kita dapat berjumpa lagi di Malaysia kelak. Sayonara minna san...........


Keluarga Amir dan Dr. Marfiah serta Ammar Marwan


Keluarga Ezral Uzaimi, Yang serta Harith dan Myra


Keluarga Dr. Imran, Sohana serta Sofia


Wakil Dr. Pramila

Syarifah Sharif (Master)


Wakil Dr. Fong Fong



Lagi gallery gambar @ Rynes Photo Album

No comments:

Post a Comment

Apakah Ini RINDU....

Aaaloooooo........Konnichiwa minna.... Masih lagi sey tidak lupa bait perkataan  tu walau telah sekian lama meninggalkan bumi di mana per...