Saturday, November 19, 2011

Ada ka...

Salam semua.

Hari ni tak taulah, susah nak cakap. Mood agak merundum sikit, hujan seharian di area Kansai hari ini yang cukup dengan sejuk dan muramnya cuaca menambah kemurungan yang ada.....haa itulah antara bait kisah di dalam novel yang entah bila akan eden karangkan.




Hari ini sebenarnya idea tak mari untuk fikir nak masak apa di hujung minggu ni. Tapi itulah memandangkan tema minggu tanpa nasi seboleh-bolehnya hendak diterjemahkan juga, jadi eden buatlah apa yang termampu dek fikiran hari ni. Mee soba dengan sup daging. Sup daging tu memang pembaca semua biasalahkan?, cuma mee soba tu untuk makluman pembaca luar Jepun adalah salah satu mee yang popular di sini (bewarna kelabu) selain mee udon dan sebagainya. Tapi tulah, kelainan yang eden buat hari ni biasanya mee soba ni di makan bersama soyu (kicap masin), hirisan daun bawang, jeruk, wasabi dan sup kosong saja. Eden pula makan bersama sup daging yang meriah dengan sayur dan kentang. Agaknya kalaulah orang Jepun tahu ni mahu mereka geleng-geleng kepala kerana eden telah merosakkan sedikit  menu tradisionalnya. Tapi kalau sedap juga pada tekak eden dan anak-anak, habis tu nak buat camnokan.......:-?

No comments:

Post a Comment

Apakah Ini RINDU....

Aaaloooooo........Konnichiwa minna.... Masih lagi sey tidak lupa bait perkataan  tu walau telah sekian lama meninggalkan bumi di mana per...