Sunday, July 22, 2012

Belum terfikir hendak ke Bazaar Ramadhan

Salam kembali.

Alhamdulillah, sey baru selesai solat sunat tarawikh berjemaah di masjid di hari kedua puasa ni. Seperti biasa di awal-awal Ramadhan ni memang ramai sungguh orang memenuhi ruang solat utama dan sey dua hari ni hanya dapat di bahagian luar. Tak mengapalahkan asalkan dapat solat berjemaah.

Pada kebiasaannya bila di awal Ramadhan ni ketika memikirkan menu apa untuk berbuka, selalunya medan Bazaar Ramadhan akan menjadi tumpuan ramai khusus untuk mereka yang pening fikir nak makan apa. Mudah dan senangkan...? Tunjuk saja apa yang diinginkan dan buatlah pelaburan sikit, maka selesailah masalah.

Sey pulak tak macam tu, sey dan keluarga lebih selesa menyediakan sendiri menu-menu untuk berbuka. Lagi pun sey tak nak membazir sebenarnya dan sey juga beranggapan enaknya makanan yang dijual di bazaar tu hanya di mata saja, bila bawa balik dan makan eemmm, biasa-biasa saja. Ini pendapat peribadi seylah, lain orang lain citarasanya kan?


Juadah berbuka pada hari pertama puasa


Jadi, semalam dan hari ini sey sekeluarga sediakan juadah-juadah yang boleh tahan juga meriahnya. Maklumlah kan bila keluarga ramai ni akan ada macam-macam permintaan, terutama selera anak-anak.


Kuih lopes

Rojak dan kuah kacang

Cencaru bakar daun kunyit

Sambal kerang petai

Berjumpa kita lagi nanti di lain entry.

No comments:

Post a Comment

Apakah Ini RINDU....

Aaaloooooo........Konnichiwa minna.... Masih lagi sey tidak lupa bait perkataan  tu walau telah sekian lama meninggalkan bumi di mana per...