Saturday, December 10, 2011

Weekend Dinner again

Salam sejahtera pembaca semua.

Full set Dinner

Berhujung minggu kita kembali setelah minggu sudah eden tak berjaya berbuat demikian kerana kesibukan. Hari ini cuaca bertambah sejuk, bacaan suhu pagi tadi serendah 2 darjah celcius di Kyoto. Anak lelaki eden dah mula sok-sek sok-sek bunyi hidungnya, yang perempuan pun dah menunjukkan tanda-tanda yang sama. Perkara biasalah di Jepun ni bila masuk musim sejuk, kalau sering terdedah diri di luar maka demam flu mulalah berjinak-jinak nak berkenalan dengan kita. 

Ok...juadah dinner di hujung minggu ini eden sebenarnya gantung tangan. Bukan sebab eden saja nak cuti masak, tapi hari ini jari eden mengalami kemalangan terhiris oleh pisau sewaktu menyediakan breakfast pagi tadi. Luka yang menyebabkan berlaku agak banyak pendarahan dan boleh dikatakan ngeri jugalah. Setelah beberapa minit barulah eden berjaya menghentikan pendarahan tersebut, jadi sebab itulah isteri eden mengambil alih sementara menyediakan juadah mungkin untuk beberapa hari ni. Terima kasihlah kepada isteri eden walau beliau masih lagi dalam kesibukan dengan kerja-kerjanya di Lab.

Hari ini isteri eden menyediakan menu Rosemary Flavored Lamb with black pepper sauce, Eggplant Macaroni, Roasted Potatoes with mustard sauce and paprika, simple salad and special Matcha Cappucino.  

Rosemary Flavored  Roasted Lamb

Roasted Potatoes with Mustard Sauce and Paprika

Eggplant Macaroni

Homemade Matcha Cappucino

No comments:

Post a Comment

Apakah Ini RINDU....

Aaaloooooo........Konnichiwa minna.... Masih lagi sey tidak lupa bait perkataan  tu walau telah sekian lama meninggalkan bumi di mana per...