Sunday, December 11, 2011

Obaku Festival

Sedikit pemandangan di luar sekitar Obaku Hall


Hari ini eden bersama anak perempuan yang sulung pergi melihat pameran lukisan di Obaku Hall sempena Festival Obaku. Eden pun sebenarnya tidak beberapa pasti festival ini diadakan sempena apa, mungkin ada dalam kalendar tahunan di Daerah Uji ni. Sekolah anak eden dan beberapa sekolah lagi di sekitar  Uji turut mengambil bahagian dalam pameran lukisan yang di hasilkan oleh pelajar-pelajar mereka. Eden datang sebab lukisan anak eden ni telah terpilih untuk dipamerkan. Hanya satu lukisan sahaja yang dipilih dari setiap kelas, jadi kira eden berasa bangga jugalah sebab lukisan anak eden terpilih. 

Festival bermula dari jam 10.00 pagi hingga jam 3.00 petang. Waktu eden sampai waktu tengahari, orang sudah pun ramai. Bukan setakat pameran, gerai-gerai jualan makanan dan barang juga diadakan, malah mini konsert juga ada. Rasanya itulah agaknya orang ramai datang berpusu-pusu memeriahkan festival ni. Eden habiskan masa lebih kurang 1 1/2 jam di sini mengambil gambar apa yang patut sebelum beredar untuk agenda lain pula.

Obaku Hall

Inilah lukisan anak eden tu

Sebahagian lukisan yang dipamerkan

Mini konsert

Sebahagian gerai-gerai jualan


No comments:

Post a Comment

Apakah Ini RINDU....

Aaaloooooo........Konnichiwa minna.... Masih lagi sey tidak lupa bait perkataan  tu walau telah sekian lama meninggalkan bumi di mana per...